Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapmalıyız?

0
18

Bağışıklık sistemini güçlendirmek, olası hastalıklardan korunmak için en iyi yöntemlerden biri konumundadır. Bağışıklık sistemi güçlü olan insanlar, daima tüm hastalıklarla daha aktif mücadele edeceklerdir. Bu sistem ; insan vücuduna farklı yollar aracılığı ile giren virüs, bakteri ve mikroorganizmaların öldürülmesinden sorumludur.

Aynı zamanda bağışıklık sistemi güçlü olan kişiler mutasyon geçiren zararlı kanser hücreleri ile de savaşarak vücuttan uzaklaştırılmasını sağlayabilmektedir. İmmün sisteminin genetik faktörlerle ilişkili olduğu bilinen bir gerçektir. Ancak bazı durumlarda, immün sistem güçlendirilebilmekte ve kişilerin hastalıklara yakalanma olasılıkları önemli ölçüde azaltılabilmektedir.

bagisiklik nasil guclendirilir - Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapmalıyız?

Zararlı Alışkanlıkları Hayatınızdan Çıkarın!

Bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyen kişilerin yapması gereken ilk işlem sigara, alkol ya da uyuşturucu gibi zararlı alışkanlarından kurtulması olacaktır. Sigara ve alkol içerisinde var olan kimyasal maddeler sebebiyle, sağlık açısından oldukça zararlıdır. Akciğerleri, kalbi, damarları kötü etkileyen sigara ve alkol uzun vadede bağışıklık sistemini çökertebilmektedir. Sağlıklı bir yaşam sürülebilmesi ve hastalıklarla sık karşılaşılmaması için zararlı alışkanlıkların tüketimi sonlandırılmalıdır.

Düzenli Egzersiz Olmazsa Olmaz

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler kadar egzersizinde önemi bilinen bir gerçektir. Kişilerin gün içerisinde aktif olarak sor yapması, bedenlerini zinde tutacak ve sağlıklı bir vücuda sahip olmalarını sağlayacaktır. Günde yalnızca 45 dakika yapılan egzersiz kronik hastalıkları ortadan kaldırabilecektir. Bunun yanı sıra spor bağışıklık sistemini güçlendirerek, tüm hastalıkların oluşma sıklığını azaltabilecektir.

bagisiklik guclendirmek icin zengin besinler tuketin - Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapmalıyız?

Vitaminler ve Minerallerden Zengin Besinler Tüketilmeli!

Kişilerin immün sistemini güçlendirebilmek için diyetine sağlıklı besinler eklemesi gerekecektir. Selenyum, çinko, C vitamini, kalsiyum ve B12 vitamini içeren besinler bağışıklık sistemini en çok güçlendiren vitamin ve minerallerdir. Yağdan ve karbonhidrattan sınırlandırılan ancak protein ile zenginleştirilmiş diyetler daima en sağlıklı seçimler olacaktır.

Ayrıca düzenli probiyotik tüketimi de vücutta var olan mikroorganizma ve bakterilerin ortadan kaldırılmasını desteklemektedir. Bu nedenle yararlı bakteriler içeren probiyotikler haftada 1-2 kez düzenli olarak muhakkak tüketilmelidir. Düzenli beslenme kilo kontrolünü de dengede tutabilecektir. Kişilerin obeziteye ve kronik hastalıklara yakalanma olasılığı ne kadar azalırsa, bağışıklık sistemi ters orantılı olarak artacaktır.

Günde En Az 8-10 Bardak Su Tüketimi Şart!

Bağışıklık sistemini güçlendiren içecekler arasında ilk sırada elbette ki su gelecektir. Su vücutta var olan tüm toksinlerin atılımını hızlandıracaktır. Düzenli su tüketimi metabolizmanın olduğundan daha hızlı çalışmasını ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesini destekleyecektir. Kişilerin günlük su tüketimi, kilosuna göre doğru orantılı olacak şekilde belirlenmelidir. Ancak bir kişinin en az 8 ila 10 su bardak su tüketmesi, sağlığın sürdürülebilmesi için yeterli olacaktır.

bagisiklik icin d vitamini - Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapmalıyız?

Günlük D Vitamini Alımına Özen Gösterilmeli

Özellikle kış aylarına giriş yapıldığında birçok kişinin D vitaminde düşmeler meydana gelecektir. Ancak D vitamini, diğer vitaminler gibi bağışıklık sistemini güçlendirmek için kullanılması gereken ürünlerin başında gelecektir. Normal standartlarda güneşli bir zaman diliminde, 10-20 dakika güneşe maruz kalmak bu vitamini almak için yeterli olacaktır. Ancak kış aylarında ya da dışarı çıkamayan kişiler somon, yumurta ve süt tüketimini artırarak eksikliği tamamlayabileceklerdir.

Bağışıklığı Güçlendirmek İçin Kaliteli ve Yeterli Bir Uyku En Gerekli Şey!

Kalitesiz ve yetersiz uyku, hastalıklara davetiye çıkaran nedenlerden biridir. Yapılan araştırmalara göre istenen miktarda uyuyamayan kişilerde, özellikle kronik hastalıklara yatkınlık daha fazla görülmektedir. Yetişkin bir bireyde kaliteli ve yeterli bir uyku süresi 6 ila 8 saattir. Çocuklarda ise bu süreç 10-12 saate kadar çıkabilmektedir. Yetersiz uyku glikoz toleransını, insülin direncini azaltacaktır. Ayrıca yetersiz uyku uyuyan kişiler leptin hormonu nedeniyle, yemeye daha eğimli olacaklardır.

en iyi bagisiklik guclendirme yollari - Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapmalıyız?

Stresi Hayatınızdan Çıkarın!

Günümüzde insanların neredeyse tamamı ev ya da iş hayatı nedeniyle yoğun strese maruz kalacaktır. Ancak stresin bağışıklık sistemini güçlendirmek için var olan bir unsurlardan değildir. Aksine stres bağışıklık sistemini baskılayarak, hastalıklar için zemin oluşturabilmektedir. Kişilerin yoğun stres altındayken solunum egzersizleri, meditasyon ya da yoğa gibi aktivitelere yönelerek stresini kontrol altında tutması gerekecektir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz